5 curiozități despre blana naturală

Un articol vestimentar din blană naturală poate atrage privirile oricui. La fel o pot face, însă, și cele 5 curiozități despre blana naturală.

Când spunem haine din blană naturală, spunem de fapt: eleganță, rafinament, confort, lux. Printr-un mod total misterios, blana și omul par să fi trăit într-o simbioză perfectă, din cele mai vechi timpuri. Blana l-a ajutat pe individ să reziste frigului și i-a adus faimă. Omul, în schimb, i-a dat formă și personalitate.

Descoperă 5 curiozități despre blana naturală care te vor face să privești aceste articole vestimentare cu alți ochi.

  1. Crearea unui articol de blană poate dura mai mult decât asamblarea unei mașini. Orice haine din blană naturală sunt create individual. Asta implică tăierea materialului și coaserea manuală. Lăsând la o parte toate operațiunile legate de prelucrarea blănii, realizarea unei singure asemenea piese vestimentare poate echivala cu o muncă de 40 de ore. În timp ce combinarea mai multor tipuri de blană, printr-un procedeu de împletire, cunoscut sub numele de “intarsia” poate dura chiar și o sută de ore! În comparație, asamblarea unei mașini durează, în medie, 17 sau 18 ore!
  2. Cea mai ușoară blană din lume este blana de miel. Utilizarea blănii de miel pentru producerea unor haine din blană naturală au adus renume unei companii germane. Este vorba de WERNER CHRIST furs, fondată la mijlocul anilor ’50 ai secolului trecut. În Europa, celebritatea acestora transpare din titlul de “împărat al blănurilor”. Iar specialitatea casei sunt, desigur, hainele create din cea mai ușoară blană din lume: blana de miel. Fiecare strat de piele are o etichetă care marchează greutatea blănii. În ciuda greutății reduse, creațiile sunt durabile, rezistent la apă și la praf.
  3. După încheierea Primului Război Mondial, lider mondial în producerea de haine din blană naturală a devenit un brand italian. FENDI este o marcă de haine înființată la Roma, în 1925. Recunoscuți pentru creațiile din blană naturală, inițial, aceștia nu erau decât o simplă magazie de unde se aprovizionau clasele superioare și divele Hollywood-ului. După încheierea Primului Război Mondial, FENDI a devenit sinonim cu vestimentația de lux. Printre directorii creativi ai brandului s-a numărat și Karl Lagerfeld. Anume el a transformat FENDI, recent, în furnizorul celei mai scumpe haine din blană naturală din lume și în brandul cel mai mediatizat pe rețelele de socializare.
  4. Termenul SAGA reprezintă un garant al calității, avându-și originea în nordul Europei. De multe ori, aflați în căutarea unei haine din blană naturală, ochii noștri dau peste noțiunea SAGA. Aceasta nu reprezintă un tip de design sau proces de fabricare, cum am fi tentați să credem, ci este numele unei instituții. Înființată de furnizori din industria de haine din blană naturală din Danemarca, Finlanda, Norvegia și Suedia, SAGA marchează originea blănii în țările nordice. Doar cele mai bune și calitative blănuri de nurcă sau de vulpe pot fi însoțite de calificative precum „SAGA MINK (nurcă)” sau „SAGA FOX (vulpe)”.
  5. În lume, există topuri care vizează clasamentul vedetelor, în funcție de pasiunea acestora față de haine din blană naturală Multe dintre vedetele Hollywood-ului, fie ele din lumea cinematografică sau muzicală, par a cocheta cu ideea de a deține cât mai multe blănuri naturale. În funcție de aparițiile publice în asemena haine din blană naturală, ele ajung să ocupe o anumită poziție în clasament. Liderul suprem, conform sondajelor, este Kim Kardashian, urmată de tânărul cântăreț Justin Bieber. Următoarele trei locuri sunt adjudecate de actrița Lindsay Lohan, rapperul Kanye West (soțul lui kim Kardashian) și confratele acestuia, 50 Cent.

MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*